Gomez

Jag har bara bloggat sen igår, men ändå vräker det in fanmails från alla världens hörn. Gomez från Brasilien frågar det som alla undrar: "Cissi, you are the most awesome. But everybody wants to know; what do you do for the living?" Gnäll nu inte på Gomez engelska, deras utbildningssystem är inte lika utvecklat som vårt. Hur som helst ställer han en fråga som många säkert legat sömnlösa över; vad jobbar Cecilia Andersson med? va?!
VAD JOBBAR HON MEEED?!?!?!

Lugn allihopa, jag ska förklara.
Eftersom att jag har en liten kurs kvar på min lärarutbildning och den kursen inte börjar förrän i maj så jobbar jag som springvikarie (som det så vackert kallas) på Birgittaskolan. Det är en skola för döva och hörselskadade barn så undervisningsspråket är teckenspråk. Jag tänkte; läraryrket är ju så sjukt lätt så jag gör det lite mer utmanande genom att börja min karriär på ett språk som jag nyss lärt mig! och på den vägen är det. Skämt å sido så är det en väldigt trevlig skola där jag får utvecklas som lärare och dessutom utveckla mina språkkunskaper, win!

Springvikarie är dock inte så roligt som det kanske låter, eftersom att det innebär att man en vecka kan få jobba heltid och nästa vecka nästan stå helt utan jobb. Menmen.

Sådärja, nu kan ni sova gott ikväll när ni vet hur jag fördriver dagarna!


Kommentarer
Postat av: Matilda
2011-03-23 @ 16:31:57

De är dock sjukt bra på att lära ut svensk läsförståelse i brasilien har jag hört: P

Postat av: Gomez
2011-03-23 @ 22:22:41

Come to BRAZIL!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0