Dag 08 – Ett ögonblick som jag vill minnas för evigt

Det finns såklart många ögonblick jag vill minnas för evigt, men ett står lite över de andra. Iallafall just nu.

För några veckor sen blev det officiellt att Foo fighters skulle göra en exklusiv klubbspelning på Nalen och att biljetterna enbart kunde vinnas. Vi tävlade på facebook ungefär en miljon gånger och en vecka innan konserten fick vi veta att vi vann.

Den 4 mars stod vi där, längst fram, i en lokal som rymde kanske 700 pers (Foo fighters säljer ut Wembley två kvällar i rad, ger perspektiv.) Följande tre timmar var de bästa i mitt liv, bara någon meter ifrån bandet som betyder så sjukt jävla mycket. Ett ögonblick som var extra speciellt var när Dave Grohl gick ut på sidan av scenen precis där vi stod och spelade ett facemelting solo till my hero, det var stort.

Någon vänlig själ filmade konserten och satte ihop en liten sammanfattning:

http://www.youtube.com/watch?v=kvfCUCsPJvM

http://www.youtube.com/watch?v=le__Eu9CAEQ&feature=related


Kommentarer
Postat av: Matilda
2011-03-29 @ 16:32:46

Den här rubriken tyckte jag om! Bästa blogginläggen nånsin skulle jag tippa.. Jag skulle kunna citera lite ur everlong för att ytterligare beskriva den här kvällen. Men det vore lite för cheesy. Till och med för mig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0