rosenfink

Imorse åkte jag och hämtade Andreas, vi åkte ut till Semla för att se om det fanns några fina fåglar därute. såg bland annat en jättefin ladusvala och hörde en gök, trevligt! Stod länge och tittade på en hackspett-mamma som matade sina ungar också.

Sen åkte vi vidare mot Elsas i Norberg och fikade. Det är ALLTID lika gott. Räkmacka och kaffe, varenda gång. Kollade in loppisen brevid, men förutom en tårtsprits från typ stenåldern så fanns det inget speciellt. När vi var på väg hem stannade vi till i båthamnen och lyssnade på en sävsångare, fick även höra en liten rosenfink på köpet. Pleased to meet you! sjunger den, supercute. Såg den dock inte, men snart så!

Hela dagen idag har jag varit så sinnessjukt trött, jag fattar inte vad det är för feeel! Okej, jag gick och la mig vid ett och gick upp typ kvart över sju, men ändå. Vi får väl se om Andreas vill hitta på någon mer aktivitet eller om det blir slapp resten av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0