110615

Idag slutade jag en och en halv timme tidigare än vanligt (för att jag började en timme för tidigt och inte tog någon rast, men ändå!) så jag passade på att möta upp Andreas på stan och så blev det ett besök på ett nyöppnad glasscafé. Lyxmilkshaken kan ha varit det godaste någonsin.

När glassen var intagen stannade vi till på Rosalis deli och köpte med en macka innan vi cyklade ut mot Oset. Väl där ute slog vår vanliga väder-tur till och det började regna. Fine, tänkte vi och stannade i första bästa fågelskådartorn och fikade. När solen tittade fram igen cyklade vi runt och skådade lite, det blev minsann iallafall tre kryss för mig och så fick jag se en rosenfink på riktigt nära håll! wiiie!

Sen skulle vi bli varse att den tidigare regnskuren inte var nå-gon-ting. Vi flydde till ett annat torn där vi stannade tills vi trodde det var över, då satte vi oss på cyklarna och började trampa hemåt. Då började det ösa ner regn. Jag har aldrig varit med om något liknande och kunde inte annat än gapskratta hela vägen hem.





Aja, efter en varmdusch var jag människa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0