medevi & vadstena

Igår åkte Andreas och jag på utflykt med bilen. Ända sen vi köpte den har vi varit så sugna på att åka på en längre tur, men jag åkte till London och sen har vi bara jobbat och igår var den första dagen vi hade möjlighet att åka iväg. Andreas bestämde att vi skulle åka till Sveriges äldsta kur-ort- blablabla som heter Medevi brunn och ligger typ en timme utanför Örebro.

För min del var det inte så mkt att se. Vi drack äckligt vatten från en brunn och fikade dyrt.

När vi kände oss färdiga bestämde vi oss för att åka vidare mot Vadstena eftersom det bara ligger ungefär en halvtimme från Medevi. När vi kom fram tog vi med vår matsäck och satte oss på filten vid vattnet och åt lunch, så otroligt mysigt.

När vi ätit färdigt gick vi mot kyrkan först och sedan in i ett museum. Kyrkan var fin och jag tände ljus för Mikael och morfar. Att gå på museum var däremot svintråkigt och jag blev livrädd för de läskiga vaxdockorna som gömde sig överallt.

    


På väg hem stannade vi på Al forno och köpte med Örebros bästa pizzor hem. De kostar dubbelt så mycket som de man köper från pizzerian 10 meter från vår dörr men smakskillnaden är SICK. Sen är det helt sjukt att man numer har friheten att stanna på stan och köpa med pizza. Underbart. 

På kvällen kollade vi på Extras och sen sov jag till Saturday night live. Härlig lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0