Dag 14 – Våra resor

'Våra' resor? Förutsätts det att man har personlighetsklyvning då eller? Aja, jag tolkar det som Andreas (min dude) och mina resor.


2005 - Teneriffa, playa del a nånting
Vår första resa tillsammans, som kanske inte var så bra rent objektivt, men det är ändå vår första så den kommer alltid vara speciell. Vi hade varit tillsammans i ungefär ett halvår och båda hade nyss fyllt 18.  Spenderades med sol och bad.


2007 - Italien, Tropea
Vår andra stora resa. En riktigt BRA resa till en liten stad där italienarna själva tydligen semestrar. Det märktes på de kilometerlånga köerna av husbilar. Vi solade och badade, gick på vinprovning och åt pizza. Lärde mig dricka vin och åt cipolla (rödlök) på alla sätt man inte bör äta det, i glass till exempel.


2008 - England, London
Andreas pappa fyllde 50 och vi firade honom med en weekend i London. Det var kärlek vid första ögonkastet och London är numera staden nummer ett i mitt hjärta.


2009 - Europa, Amsterdam-Paris-Rom-Wien
Interrail-tågluff i en månad under de varmaste sommarveckorna. Självklart en alldeles för stor resa för att beskriva med några meningar. En otrolig upplevelse som blivit ett minne för livet. Blev medveten om de konservativa värderingar jag tydligen besitter i Amsterdam, firade min födelsedag i Eiffeltornet i Paris, åt Spagetti alle Vongole varje dag och påmindes om min dödlighet i Rom och hittade en konkurrent (nästan iaf) till London i Wien.


2009 - Berlin
En kortweekend i Berlin i december. Staden lämnade inget större intryck hos mig, det gjorde däremot konserten som var anledningen att vi åkte dit. Them Crooked Vultures i Columbiahalle var obeskrivligt awesome. 


På ett personligt plan är nog 2009 mitt bästa reseår, om man räknar ihop alla resor lyckades jag avverka ungefär 10 länder under ett år. Jag märker att jag utelämnat alla fjällenresor och liknande, så om ni tänker er att det finns 3-4 st såna instoppade där så har ni nog våra resor relativt sammanfattade. Det som står högst på önskelistan inför framtiden är en resa till Japan (och övriga asien) och en bilsemester i the US and A.  


Kommentarer
Postat av: Lina
2011-04-06 @ 15:52:55 URL: http://luckyliniz.blogspot.com

Åhhhhhh Gud! Wien!!!!!!!!!! Vilken stad, vilket öl, vilka byggnader, vilka människor! Jag är kär. DET är min absoluta favvostad!

Btw, Askul att du börjat blogga.. Igen! =)

Postat av: Cissi
2011-04-08 @ 09:49:21 URL: http://ceco.blogg.se/

jag vet, jag MÅSTE tillbaka till wien snart! underbar stad!



Jag vet visst är det underbart att jag numer är en del av cyberrymden! läser din blogg flitigt också, Leon är ju en übersöt liten kille. Och det betyder mycket när det kommer från en som icke tycker om små barn :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0