filmer

Nu har jag kollat på film igen.

Nyckeln till frihet (the shawshank redemption). Jag hade mina tvivel innan vi tittade med tanke på hur omslaget ser ut och att jag inte gillar dramafilmer. men jag visste också att den var rankad som nr 2 av världens 250 bästa filmer på imdb.com, och när jag läste på baksidan att den är baserad på en roman av stephen king var jag såld. den handlar om en man, andy (tim robbins), som blir oskyldigt dömd till livstid x2 för mordet på sin fru och hennes älskare. inne i fängelset blir han kompis med red (morgan freeman) som också är dömd till livstid och filmen handlar sen om hur de överlever där inne. jag tyckte att filmen överlag var bra, men när det hade gått ungefär 3/4 så började jag tycka att den var lite lång. om jag skulle satt betyg då så skulle det nog bli 3 C:n. men sen kom slutet. och vilket slut sen! underbart.

CCCC+

Kommentarer
Postat av: alexandra
2008-05-04 @ 11:52:14 URL: http://aaalexandra.blogg.se

åh,den är ju så sjuukt bra :D alltså jag älskar den


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0