filmer

vi kollade ju som sagt på lock stock and two smoking barells igår, och den är ju självklart jättebäst. jag älskar indiefilmer - rättelse: jag älskar guy ritchie filmer. det finns inget mer att säga, förutom att det är en av världens bästa filmer.

CCCCC +

efter det så kollade vi på den nya elisabeth-filmen, den var helt okej fast det var 'lite' tråkigt när skivan började hacka. jag tyckte att elisabeth var lite för svag och jag hade gärna sett henne lite mer auktoritär, men filmen var jättebra när de gjorde henne mer 'mänsklig' också. helt sjukt vackra kostymer och cate blancett (stavning?) är ju en jättebra skådespelerska.

CCC

idag såg jag på solstorm tillsammans med mamma. jag har länge hållit mig undan svenska filmer då jag nästan aldrig tycker att de är bra, speciellt inte när det är drama/thriller. den senaste jag såg var frostbiten som måste vara en av sveriges sämsta filmer någonsin, eller jag har nog iallafall aldrig varit med om sämre skådespelare. hursomhelst så var solstorm helt okej, trots att handlingen (precis som i alla andra svenska filmer) aldrig suger tag i en ordentligt. tråkigt också att det bara är de allra minsta rollerna som pratar norrlänska, borde inte t.ex. pastorn som spelas av mikael 'gunvald' persbrandt åtminstone prata lite norrlänska med tanke på att han bott i KIRUNA hela sitt liv? isabella scorupco gör dock en bra roll, kanske beror på att hon kommer undan med att inte prata norrlänska eftersom att hon flyttat till stockholm. summan av kardemumman är nog att boken förmodligen är bättre.


CC+


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0